Yoğurtlu Cevizli Tatlı Ziron-Siron Tarifi

0
51

1. Yoğurtlu Cevizli Tatlı Ziron-Siron Tarifi

Hayırlı Günler Dostlar

Ramazan yaklaşıyor ve bakıyorumda artık böreklik yufkalar açılmaya ve buzluğa konmaya,Zironlar yapılıp kutulara doldurulmaya başlandı bizim burda.Ramazana hazırlık olarak bizler Ziron mutlaka yaparız.İftarda yemesi pek güzel oluyor.Öyle ziron deyip geçmeyinnnn heeeee :)) Bu tariften hem tatlı hem şerbetli hemde Ana yemek olarak bir sürü çeşit yapmak mümkün.Benim sayfamdada Ziron ile ilgili bir sürü tarifimiz var zaten.Aslında bizler zironu aşağıda verdiğim şekilde yapar yeriz :)) Ben salçalı olarak komşularımdan görüp yapmıştım.Herkes çok farklı yapıyor aslında.Dediğim gibi çoğunuda sizler için yapıp sitemize ekledim Arkadaşlar.Ramazan sofralarımızın olmazsa olmazı ziron Tarifimize geçelim artık 🙂

Malzemeler : 10 kişilik

  • 1 kg un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 200 ml süt
  • 400 ml su
  • 1 Paket kuru maya

Üzeri için :

  • 500 gr yoğurt
  • 1 çay bardağı şeker
  • Ceviz içi

Yapılışı :

  • Hamur kabımıza önce mayayı alıp su ile açalım ve diğer malzemeleride koyup poğaça hamurundan daha sert bir hamur yoğuralım yani börekli bir hamur kıvamında olmalı.
  • Hamurumuzu yoğurduktan sonra portakal büyüklüğünde bezelere ayırıp tepsiye dizelim ve üzerini kapatıp yarım saat kadar dinlendirelim.
  • Dinlenen bezelerimizi tek tek alıp unlayıp incecik bir yufka açalım.
  • Biz önce tüm bezeleri yufka olarak açtık ve daha sonra pişirme işlemine geçtik.
  • Yufkaları açtıktan sonra elektirikli saçta tek tek önlü arkalı hafiften pişirelim.
  • Yufkaların üzerinden boncuk boncuk kabarcıklar oluştumu diğer yüzünü çevirip aynı şekilde yine pişirelim.
  • Yufkaları saklayacağımız bölüm çok önemli.
  • Eğer iyice yufkalarınızı sarmaz iseniz yufkalarınız kuruyabilir Arkadaşlar.
  • Bizler şöyle sardık.
  • Bir yorganıın üzerine sofra bezi serdik.
  • Sonra sofra bezinin üzerine poşet serdik ve o poşetin üzerine yine sofra bezi serdik.
  • Bu serdiğimiz kalınca bezlerin arasına yufkalarımızı pişirip ortadan ikiye katlayıp koyduk ve bezlerin arta kalan kısmını üzerine iyice kapattık.
  • Yani şöyle yapın,Yufkaları sofrabezinin baş kısmına koyup arta kalan bezleri üzerine kapatın.
  • Yanı yufkalarımızın kurumaması için kalınca bezler olması lazım.
  • O yüzden biz hem yorgan hem iki tane sofra bezi hemde poşet kullandık.
  • Poşet nemledirip yumuşak tutuyor yufkaları.
  • Yufkalarımız bittikten sonra sıcak sıcak resimdeki gibi rulo yapalım ve bu rulolarıda iki tane kalın mutfak bezinin arasına koyalım.
  • Bu şekilde üst üste gelen rulolar sıcak olduğu için açılmayacak ve ruloları keserken bozulmayacaktır.
  • Rulolarımızda bittiğine göre rulolardan tek tek alıp çapraz olacak şekilde aralıklı keselim ve kestiklerimizi hemen aynı şekilde toplayıp tepsiye dizelim.
  • Tüm rulolarımızı yapıp sıkıca tepsiye dizelim.
  • Sıkı sıkı dizelimki ruloları açılmasın Arkadaşlar.
  • Ben bir gece böyle tepside beklettim.
  • Sonra ertesi gün tepsideki zironları alıp sıkı olmayacak şekilde başka bir tepsiye aralıklı dizdim ve 200 dereceli önceden ısıtılmış fırına verip rengi hafif koyulaşıncaya kadar fırında kızarttım.
  • Sonra çıkarttım ve diğer tepsiyi fırına verdim.
  • Bu şekilde tüm zironlarımı fırında kuruttum Arkadaşlar.
  • Kuruyan zironları karton kutulara döktüm ve üzerini güzelce kapatıp kaldırdım.
  • Aniden misafirim gelse hemen elimin altında olan bir tariftir :))

Ziron Tarifimizi verdikten sonra şimdi asıl tarifimize geçelim Dostlar.Zironları servis yapacağımız tabağımıza dizelim ve musluğun sıcak şu akan bölümüne tabağımızı tutup zironları ıslatalım.Yoğurtun içine sekerimizi katip çırpalım ve şekerli yoğurtu ıslanmış zironların üzerine döküp düzleyelim.Son olarakta üzerine ceviz içi serpiştirip afiyetle tüketelim :)))

NOT : Bu tarifi hazır yufka ilede yapabilirsiniz Arkadaşlar.Yufkaları tek tek rulo yapın dilimleyip fırında kurutun ve sonra istediğiniz tarifi yapın sonrasında afiyetle tüketin 🙂

Afiyet Olsun

CEVAP VER