İmam Sarığı Tatlısı

61
1845

İmam Sarığı Tatlısı

 


Sizlerden değişik bir tatlı tarifi istemiştim facebookta hatırlarsanız.Bir bayan İmam Sarığı Tatlısı yapın çok güzel oluyor demişti.banada değişik bri tarif geldiği için hemen yaptım.Ama internetten aldığım kek tarifi hiç hoşumka gitmediği için kendi tarifimi kullandım Arkadaşlar.İnşaallah sizlerde beğenirsiniz.


 

Malzemeler :

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • yeteri kadar un

Krema:

  • 3 su bardağı süt
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nisasta
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya

Üzerine:

  • 80 gr. bitter çikolata

Kenarlarına:

  • hindistancevizi

 

Yapılışı :

yumurta ve şeker iyice çırpılır..diğer malzemeler de eklenerek çırpmaya devam edilir.
yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayılır.önceden ısıtılmış 170-180 dereceli fırında yaklaşık 15 dk pişirilir..
kek pisip soğuduktan sonra bardakla yuvarlaklar kesilir…tahmini 20 yuvarlak çıkmaktadır.Ve bu kestiğimiz kekleri ortadan ikiye keselim.
krema malzemleri karıştırılarak pişirilir…ilınmaya bırakılır..
kekin yuvarlaklarından yarısı alınır….krema konulur..diğer yarısı olan kek üzerine kapatılır….etrafınada krema sürülür ve hindistan cevizine bulanır….
diğer bütün kekler bu şekilde yapıldıktan sonra en son üzerlerine benmarı eritilmiş bitter dökülür..

Afiyet Olsun

1 İmam Sarığı Tatlısı 132 İmam Sarığı Tatlısı 213 İmam Sarığı Tatlısı 31

4 İmam Sarığı Tatlısı 41

 

 

61 Yorumlar

  1. Leylaa ablaa.cok guzele benzio:D yapicamda birsey sormak istiyorum icine krema.koyduktan.sonra disinadami surucez? Yani hindistan cevizleri yapissin diye…

  2. Iyi günler Leyla hanim.

    Ben sayfaniza abone olmak istedim… E-Mail adresimle “Üye Ol” bölümüne kayit oldugum halde yazdigi gibi hic bir email aboneligimi dogrulamak amaciyla almadim 🙁
    Size facebookdanda mesaj yazamadigim icin burdan yazmak istedim.
    Yardiminiz icin tskler.

    • iyi günler leyla hanim.. malesef daha cevab alamadigim icin tekrar sormak istedim… Nasil üye olabilirim 🙁 malesef üye ol bölümüne girince bana herhangi bir email gelmiyo.. yardiminiz icin tskler… hayirli cumalar

  3. Slm ablacim ben ne zaman cikolata eritmeye baslasam hep taniyo yada yapisiyo acaba bana yardimci ola bilirmisin ablacim

  4. merhaba leyla hanim, tarifleriniz süper ama ben bunu beceremedim sanki 🙂
    Kekim kabarmadi 🙁 yani tekrar arasini kesemiyorum iki kabartma tozu kullamdim ve normal firin tepsisinde pisirdim…. neyse birdahaki sefere
    tarif icin tesekürler

  5. Slm abla.. Ben kremasını beceremedim cıvık oldu akıp gidiyor 🙁 Hiç böyle krema yapmamıştım o yüzden ön bilgimde yok.. Genelde schlagsahneli şeyler yaparım 🙂 Aceba tekrar ocağa koysam ve biraz unla koyulaştırsam olurmu? Tadı çook güzel oldu.. Kekide güzel oldu.. Ama dediğim gibi krema cıvık 🙁

  6. Ablacim ALLAHIM senden bin kere razi olsun yeni evliyim ve hic yemek yapmsasini bilmeyen insan tabi önce ALLAHIN sonra sizin sayenizde mutfagimda usta oldum artik ve mutfagimi cok seviyorum 🙂 cok sagol ablacim

  7. Leyla ablacim bu tarifi denedim cok guzel oldu, ellerine saglik ! Ben ustune cikolata yerine meyve sosu doktum ayri bi lezzet katti. Senden bi ricam var, ekmek kadayif tatlisini denermisin ? Esim surekli istiyor ama yapmasini bilmiyorum, bunu yapsa yapsa leyla abla yapar dedim 🙂

  8. Leyla hanım kremasındaki sütü 1.5 su bardağı süt 1.5 su bardağı su olsa sıkıntı olur mu yapcam sütüm kalmamışta.

  9. Leyla Hanım kalan Kekle ne yaptınız acaba. Bende yarın yapacağım İnşallah fakatvkalanınla ne yapa bilirim bilemiyorum.
    Sevgi ve Saygımla
    Elif

  10. ben yaptım çok ama çok güzel oldu herkes bayıldı… Benim eşim imam, tam benim sarığıma benzemiş hanım deyip durdu 🙂 tarif için teşekkür ederim leyla ablam

  11. ben bu tairfi yaptım ama etrafına krema sürme olayını pek beceremedim koyu oldu bıraz sanırım ondan ama misafirlerim tadını çok beğendi teşekkürlerrrr

  12. Slm Leyla hanım ben bu tarifi başka sitelerde sıvıyağsız ve sütsüz olarak yapıldığını gördüm ve yaptım kek taş gibi oldu sizin tarifinizde süt ve yağ kullandığınız için normal kek tarifi gibi geldi bana acaba çok kabarıyormu çok kararsız kaldım bu tarifde kekin çok kabarmaması gerektiğini biliyorum sizce nasıl oluyor lütfen yardımcı olursanız sevinirim bol lezzetli günler dilerim

  13. Mrb oncelikle sitenizdeki yorumlarla tek tek ilgilenmeniz ve guzel tarifleriniz icin tebrik ederim benim farkli bir konuda yardim istegim var. Gordugum kadariyla turbanlisiniz ve bende Allahin izni ile kapanmak istiyorum. Sal ve esarp baglama sekillerinizi paylasabilirmisiniz. Tsk ederim

  14. öncelikle meraba siteye üye olamıyorum ve bu tarifi denedim ama çikolata hem yandı hafif hem de çok sertleşti aşırı kurudu yani sebebi nedir acaba çikolata sosu daha iyi olmaz mı cevaplarsanız sevinirim Leyla hanım 🙂

  15. çikolatanın hemen kurumasının sebebini buldum leyla hanım sorun bendeymiş benmari usulü yapmadığım için olmuş ::) sizin ellerinize sağlık tarif için saolun..

  16. Slm bende denemek istiyorum ama sizinkini içinde 1 şu Br sıvı yağ var internet teki tarif de yok onumu kast ettiniz beğenmedim diye sıvı yağ yerine su yazıyor çoğu tarifte

  17. Slm bende denemek istiyorum ama sizinkini içinde 1 şu Br sıvı yağ var internet teki tarif de yok onumu kast ettiniz beğenmedim diye sıvı yağ yerine su yazıyor çoğu tarifte

CEVAP VER